A MAQ a DigCompLMSAdmin 31 digitális kompetenciája köré épül, Moodle környezetre szabva:
Bevezetés
Megfelelő LMS rendszer telepítése az egyeztetett operációs rendszerre, intézményi biztonsági intézkedésekkel.
- Telepítés – LMS beállítása megfelelő tárhelyen
- Biztonság – Biztonsági szabványok alkalmazása az LMS-ben
- Adatvédelem – Intézményhez és régióhoz illeszkedő adatvédelmi eljárások biztosítása
- Webhelyszabályzat – A megfelelő szabályzatok beállítása
Karbantartás és támogatás
Az LMS rendszeres karbantartása és frissítése.
- Teljesítmény – Optimalizálási és skálázási mutatók alkalmazása
- Frissítés – Frissítési szabályzat végrehajtása
- Év végi zárás – Biztonsági mentések és visszaállítások alkalmazása
- Támogatás – Felhasználók támogatása az LMS használatában
Webhelystruktúra
Az LMS felépítése az intézmény igényei szerint.
- Alapértelmezett beállítások – Intézményi szintű beállítások dokumentálása
- Kurzus- és kategóriakezelés – Tanulási útvonalak strukturálása
- Tárhelyek és portfóliók – Megfelelő tanítási-tanulási források kiválasztása
Felhasználókezelés
Az LMS elérhetősége rugalmasan alakítható az igények szerint.
- Hitelesítés – Hitelesítési módok kezelése
- Beiratkozás – Beiratkozási módok kezelése
- Szerepkörök – Szerepkörök hozzárendelése, létrehozása
- Jogosultságok – Jogosultságok tudatos kezelése
Megjelenés és felhasználói élmény
Az LMS márkázása, akadálymentes, befogadó felhasználói élmény biztosítása.
- Navigáció – Könnyen használható elrendezés kialakítása
- Testreszabás – Márkázás vagy személyre szabás
- Akadálymentesség – Hivatalos szabványok betartása
- Befogadás – Mobilos elérhetőség, alkalmazás és mobilbarát kurzusok
Monitoring
Riportok és analitikák használata a tanulás optimalizálására.
- Webhelyriportok – Jelentések készítése és megosztása
- Kurzusriportok – Kurzusjelentések használatának előmozdítása
- Tanulási analitika – Analitika értékelése és alkalmazása
- Eseményfigyelés – Eseményfigyelés bevezetése
Bővítmények és kiegészítők
Bővítmények és külső szolgáltatások alkalmazása.
- Integrációs irányelvek – Bővítmények szabályozott használata
- Közösségi bővítmények – Moodle.org hasznos bővítményeinek telepítése
- Kereskedelmi kiegészítők – Külső rendszerekhez való csatlakozás (pl. tanulói nyilvántartás)
- LTI – Külső eszközök biztonságos és adatvédelmi szempontból megfelelő beállítása
- Webszolgáltatások – Használható webszolgáltatások beállítása
- Nyílt oktatási források (OER) – Nyílt tartalmak megosztása Moodle.Net-en
Szakmai gyakorlat
Személyes, intézményi és közösségi szinten szerzett tapasztalatok megosztása.
- Közösségi támogatás és együttműködés – Hibák jelentése, fórumhasználat, Moodle dokumentációhoz való hozzájárulás
- Reflektív gyakorlat – Frissítés utáni visszajelzések, adminok közötti egyeztetések, személyes naplók/blogok
A MAQ során a jelöltek részletes információhoz jutnak a digitális kompetenciákról, amelyek az eredményes Moodle LMS adminisztráció alapját képezik. A nyolc MAQ kurzus megfelel a nyolc kompetenciaterületnek, online, aszinkron és facilitált formában.
Minden kurzus tartalmaz:
- formatív kérdéseket a kompetenciák értékelésére;
- egy összefoglaló tudáskvízt;
- egy rövid írásbeli feladatot, melyben a jelöltek bemutathatják tudásukat és tapasztalataikat saját Moodle rendszerük kezelésében.
A Moodle Certified Partnerek hálózatában dolgozó facilitátorok nemcsak Moodle szakértők, hanem jártasak a különféle oktatási szintek (általános, közép-, felsőoktatás) és munkahelyi képzések LMS-adminisztrációjában is.