A MAQ a DigCompLMSAdmin 31 digitális kompetenciája köré épül, Moodle környezetre szabva:

Bevezetés

Megfelelő LMS rendszer telepítése az egyeztetett operációs rendszerre, intézményi biztonsági intézkedésekkel.

  • Telepítés – LMS beállítása megfelelő tárhelyen
  • Biztonság – Biztonsági szabványok alkalmazása az LMS-ben
  • Adatvédelem – Intézményhez és régióhoz illeszkedő adatvédelmi eljárások biztosítása
  • Webhelyszabályzat – A megfelelő szabályzatok beállítása

Karbantartás és támogatás

Az LMS rendszeres karbantartása és frissítése.

  • Teljesítmény – Optimalizálási és skálázási mutatók alkalmazása
  • Frissítés – Frissítési szabályzat végrehajtása
  • Év végi zárás – Biztonsági mentések és visszaállítások alkalmazása
  • Támogatás – Felhasználók támogatása az LMS használatában

Webhelystruktúra

Az LMS felépítése az intézmény igényei szerint.

  • Alapértelmezett beállítások – Intézményi szintű beállítások dokumentálása
  • Kurzus- és kategóriakezelés – Tanulási útvonalak strukturálása
  • Tárhelyek és portfóliók – Megfelelő tanítási-tanulási források kiválasztása

Felhasználókezelés

Az LMS elérhetősége rugalmasan alakítható az igények szerint.

  • Hitelesítés – Hitelesítési módok kezelése
  • Beiratkozás – Beiratkozási módok kezelése
  • Szerepkörök – Szerepkörök hozzárendelése, létrehozása
  • Jogosultságok – Jogosultságok tudatos kezelése

Megjelenés és felhasználói élmény

Az LMS márkázása, akadálymentes, befogadó felhasználói élmény biztosítása.

  • Navigáció – Könnyen használható elrendezés kialakítása
  • Testreszabás – Márkázás vagy személyre szabás
  • Akadálymentesség – Hivatalos szabványok betartása
  • Befogadás – Mobilos elérhetőség, alkalmazás és mobilbarát kurzusok

Monitoring

Riportok és analitikák használata a tanulás optimalizálására.

  • Webhelyriportok – Jelentések készítése és megosztása
  • Kurzusriportok – Kurzusjelentések használatának előmozdítása
  • Tanulási analitika – Analitika értékelése és alkalmazása
  • Eseményfigyelés – Eseményfigyelés bevezetése

Bővítmények és kiegészítők

Bővítmények és külső szolgáltatások alkalmazása.

  • Integrációs irányelvek – Bővítmények szabályozott használata
  • Közösségi bővítmények – Moodle.org hasznos bővítményeinek telepítése
  • Kereskedelmi kiegészítők – Külső rendszerekhez való csatlakozás (pl. tanulói nyilvántartás)
  • LTI – Külső eszközök biztonságos és adatvédelmi szempontból megfelelő beállítása
  • Webszolgáltatások – Használható webszolgáltatások beállítása
  • Nyílt oktatási források (OER) – Nyílt tartalmak megosztása Moodle.Net-en

Szakmai gyakorlat

Személyes, intézményi és közösségi szinten szerzett tapasztalatok megosztása.

  • Közösségi támogatás és együttműködés – Hibák jelentése, fórumhasználat, Moodle dokumentációhoz való hozzájárulás
  • Reflektív gyakorlat – Frissítés utáni visszajelzések, adminok közötti egyeztetések, személyes naplók/blogok

 

A MAQ során a jelöltek részletes információhoz jutnak a digitális kompetenciákról, amelyek az eredményes Moodle LMS adminisztráció alapját képezik. A nyolc MAQ kurzus megfelel a nyolc kompetenciaterületnek, online, aszinkron és facilitált formában.

Minden kurzus tartalmaz:

  • formatív kérdéseket a kompetenciák értékelésére;
  • egy összefoglaló tudáskvízt;
  • egy rövid írásbeli feladatot, melyben a jelöltek bemutathatják tudásukat és tapasztalataikat saját Moodle rendszerük kezelésében.

A Moodle Certified Partnerek hálózatában dolgozó facilitátorok nemcsak Moodle szakértők, hanem jártasak a különféle oktatási szintek (általános, közép-, felsőoktatás) és munkahelyi képzések LMS-adminisztrációjában is.