Minden új Moodle LMS kiadás rengeteg új funkcióval és fejlesztéssel érkezik, az új 5.1 kapcsán ezek a leglényegesebb újdonságok:
Tevékenységek áttekintése (Activities overview)
Az Tevékenységek áttekintése az 5.0-ban debütált, mint egy új nézet, ahol az összes kurzustevékenység és leadási határidő jól áttekinthető. Kezdetben csak a Feladat (Assignment) tevékenységet támogatta teljes mértékben, azaz a tanárok láthatták, mi vár értékelésre, a tanulók pedig láthatták mit kell elkészíteni. A Moodle 5.1-ben ez tovább fejlődött: most már minden fő tevékenység szerepel az áttekintő oldalon — fórumok, kvízek, H5P-tartalmak, wikik, leckék, szószedetek, sőt még BigBlueButton ülések is.
Ez azt jelenti, hogy már nem pusztán egy feladatlista a nézet, hanem egy központi irányítópult is, ahol a tanárok láthatják, mi vár értékelésre vagy követésre, a tanulók pedig egyértelműen látják haladásukat: mi készült el, mi következik.
A Tevékenységválasztó megújul
Ha valaha készített Moodle kurzust, ismeri a Tevékenységválasztót — az a színes lista arról, hogy milyen tevékenységeket és tananyagokat lehet hozzáadni a kurzushoz. A 5.1-ben ez a lista is kapott egy ráncfelvarrást, így mostantól a tevékenységek és tananyagok funkciók szerint vannak csoportosítva — pl. kommunikáció, tananyagok, interaktív tartalom kategóriákba. Használatával jobban átláthatóvá válik, hogy melyik tevékenység mire való.
Egyszerűbb AI beállítás
Az , hogy az AI-t egy kurzusban hogyan használjuk, mindig a tanár döntése kell legyen. A Moodle 5.1 verziótól kezdve a tanárok egyszerűen bekapcsolhatják/kikapcsolhatják az AI-t kurzusszinten, sőt akár tevékenységenként is szabályozhatják. Az adminisztrátorok számára pedig elérhetővé vált egy további AI szolgáltató, a DeepSeek, így még több lehetőség áll rendelkezésre.
Korábban az AI jogosultságait, beállításait a bonyolult „Résztvevők/Engedélyek” oldalakon kellett módosítani, mostantól ezek már az adott kurzus és tevékenység beállításai között jelennek meg, így intuitívabbá vált a használat. A tanárok könnyebben dönthetnek arról, hol és hogyan alkalmazzák az AI-t, és a tanulók is tudják, hogy mikor használhatják azt, az intézmények pedig összehangolhatják a szolgáltatóválasztást a belső szabályaikkal.

