2022. november 28-án megjelent a Moodle e-learning keretrendszer legújabb kiadása, a Moodle LMS 4.1, amely az idén debütált Moodle 4 első LTS verziójaként hosszú távú gyártói támogatást élvez. Ez azt jelenti, hogy a Moodle LMS 4.1-hez három évig – 18 hónappal tovább, mint a standard kiadás esetén – nyújt biztonsági támogatást a gyártó. Az új 4.1-es verzió a Moodle LMS 4.0 felhasználói élményt javító fejlesztéseire és funkcióira épül, még több lehetőséget biztosítva a jobb tanulási élmény kialakítására és arra, hogy a tanulók azonnal megtalálják azt az információt amelyre szükségük van.
Gördülékenyebb felhasználói élmény új fejlesztésekkel
A Moodle LMS 4.1 legújabb kiadásában az Adatbázis tevékenységhez történtek UX fejlesztések, beleértve egy hasznos összegző kezdőlapot az Előzetes beállítások menüponthoz, egy továbbfejlesztett Képtár előbeállítást, valamint három új lehetőséget az előzetes beállítások menüpontban: Journal, Proposals és Resources. Ez a négy kész beállítás azt jelenti, hogy a felkínált lehetőségek közül egyet az igényeinek megfelelően használhat és adaptálhat anélkül, hogy a semmiből kellene felépítenie egy elrendezést. Az beállítások használat előtt előnézetben is megtekinthetők, így biztos lehet benne, hogy azt az elrendezést kapja, amelyet keres.
A Moodle LMS 4.1 négy előzetes beállítással érkezik, amelyeket kiindulópontként használhat.
További UX fejlesztések történtek az Osztályzatokban, hogy még könnyebb legyen a navigáció. A Moodle LMS 4.1-gyel egy új, „Az osztályzatok összefoglalása” oldal került beillesztésre, amely összefoglalja az egyes kurzustevékenységek jegyátlagait és tevékenységenként szűrhető. Létrejött egy továbbfejlesztett „Felhasználói jelentés” modernebb kialakítással és összecsukható kategóriákkal, valamint egy továbbfejlesztett „Egyszeres nézet” jelentés, amellyel egyszerűen kereshet felhasználó, csoport vagy jegyelem szerint, valamint könnyebben végezhet tömeges műveleteket. Ez lehetővé teszi a tanárok és oktatók számára, hogy könnyebben elemezzék a formatív és szummatív értékelések sikerességét, és segíti őket a kurzus tervezés javításában.
Az új „Grade summary” oldal összefoglalja az egyes kurzustevékenységek átlagait.
A BigBlueButton használatának maximalizálása
A Moodle LMS 4.1-ben a BigBlueButton – a Moodle-ba integrált nyílt forráskódú virtuális tanterem – további fejlesztését is tartalmazza, most már adott a lehetőség külsős vendégek BigBlueButton videokonferenciára való meghívására.
A szövegszerkesztő javítása
A Moodle LMS 4.1-ben a TinyMCE 6 kiegészítő szövegszerkesztőként szerepel a standard Atto szerkesztő mellett.
A TinyMCE 6 egy modern és intuitív szövegszerkesztő, amely jobb felhasználói élményt nyújt.
Új funkciók a Kérdésbankban
A Moodle LMS 4.1 új fejlesztéseket tartalmaz a Kérdésbank funkcióiban, amely segítségével a tanárok és a tanfolyam készítői könnyebben dolgozhatnak együtt a kvíz kérdéseken. Ezen fejlesztések közé tartozik a kérdés címének soron belüli szerkesztése és azok az új oszlopok, amelyekből most már látható, hogy ki módosította utoljára a kérdést és, hogy mikor próbált válaszolni egy tanuló az adott kérdésre.
Nagyobb ellenőrzés az egyéni jelentés beállítások felett
Az egyéni jelentések (custom reports) mostantól számos új, hasznos jelentésforrást tartalmaznak, többek között a kitűzőket, a megjegyzéseket, a jegyzeteket, a kurzus résztvevőit, a blogokat és a fájlokat. Létrejött egy új egyéni jelentés beállítások oldal, amely lehetővé teszi az adminisztrátorok számára a jelentések számának korlátozását és az élő szerkesztés letiltását.
Egyéb kulcsfontosságú fejlesztések
- A Moodle LMS 4.1-es kiadásában további hasznos kiegészítések találhatók:
- A profilok mostantól megjeleníthetik a felhasználó időzónáját.
- A teljesítési jelentések tartalmazzák az egyéni profilmezőket és a teljesítés időpontját.
- Új admin beállítással szabályozható a „Kapcsolatfelvétel az oldal támogatásával” űrlap elérhetősége.