A Moodle e-learning rendszer legfrissebb LTS verziójában, a Moodle 4.5-ben az új funkciók nemcsak a tanulói élményt emelik magasabb szintre, hanem a tanárok feladatait is jelentősen megkönnyítik. Lássuk, milyen innovációk érkeztek a kérdésbank, a kérdések/kvízek és a jelentéskészítés területén.
Új kérdéstípus
Az egyik legkiemelkedőbb újdonság a „Rendező” kérdéstípus integrációja, amely mostantól a Moodle alap részévé vált. A Rendező kérdéstípus lehetővé teszi az oktatók számára, hogy olyan feladatokat hozzanak létre, amelyek során a tanulóknak megadott szavakat, kifejezéseket vagy képeket kell megfelelő sorrendbe állítaniuk. Ez a típus remek lehetőséget biztosít kronológiai események, folyamatok vagy összefüggések tanítására, és jelentősen növeli a kvízek interaktivitását.
Kérdések csoportosítása és ezen csoportok értékelése
Az oktatók mostantól a kérdéseket csoportokba rendezhetik a kvízekben, azaz külön kérdéscsoportokban tehetjük fel az egy témához tartozó kérdéseket a tesztben, majd az kvíz végén kérdéscsoportonként mutatja a Moodle az elért eredményt. Például egy könyv fejezeteihez tartozóan kérdéseket tehetünk fel, és az eredménynél a tanuló is látja, hogy az egyes fejezetekben milyen eredményt ért el, mit kell esetleg újraolvasnia. Ez különösen akkor hasznos, ha különböző témakörökre vagy készségekre szeretnénk fókuszálni a egy teszten belül.
Kérdések egyedi számozása
A kvízek összeállításánál már nem csak sorszámot adhatunk az egyes kérdéseknek, hanem egyedileg is jelölhetjük őket pl. betűvel, vagy betű és szám kombinációjával. Az egyedi számozás egyszerűsíti a kérdések nyilvántartását és áttekintését, különösen nagyobb kvízek esetén.
Kijelölt kérdések újraminősítése
A kvízben a kiválasztott kérdések a tanár által újraosztályozhatók. Ha pl. egy kérdésnél rossz válasz volt beállítva, és már a tanulók egy része megoldotta a tesztet, de a tanári hiba miatt az adott kérdésre nem kapott pontot, az újraosztályzást használva pontot adhat rá az oktató.
Kérdésbank – megújult keresés, szűrés és kinézet
A Kérdésbank kibővített kereső és szűrő opciói lehetővé teszik az tanárok számára, hogy gyorsan megtalálják a kívánt kérdéseket típus, kategória vagy egyéb jellemzők alapján. Emellett a Kérdésbank kinézetét testre szabhatják az egyes oszlopok átrendezésével, átméretezésével vagy eltávolításával.
Jelentéskészítő (Custom reports) újdonságai
A Moodle Jelentéskészítő eszköze tovább bővült, és még rugalmasabbá vált a különféle riportok elkészítésében.
Mostantól a kompetenciák is felhasználhatók jelentések forrásaként, lehetővé téve a tanulók készségeinek és fejlődésének részletesebb elemzését. Továbbá az időzóna és a nyelv is megjeleníthető a felhasználói jelentésekben, ami különösen hasznos nemzetközi tanulócsoportok esetében.
Kibővültek még az egyedi riportokban a szűrési lehetőségek és emellett a riport kérési lehetőségek is, – azaz, hogy miről lehet riportot készíteni – így mostantól akár a hallgatók által megszerzett kitűzőkről, vagy Téma (theme) használatról is jelentés készülhet.