Cikkünkben 10 rövid tippet adunk, hogy milyen képzésekre használhatja Moodle e-learning rendszerét.
1. Onboarding
A Moodle-t számos szervezet használja az új alkalmazottak beillesztésére. Segítségével a beilleszkedési folyamat egyszerűsíthető az adminisztrátorok számára és vonzóvá tehető az új alkalmazottak számára. A HR menedzserek munkáját nagyban megkönnyíti, hogy az egymásra épülő Moodle tanfolyamokon keresztül felgyorsíthatják a beilleszkedést, az új munkatársak tudását az onboarding során tesztelhetik, és a kapott eredményeket könnyen elemezhetik. Emellett a tanfolyamok klónozhatók és könnyen módosíthatók, így a különböző részlegek számára testre szabott kurzusokat lehet létrehozni.
2. Megfelelőségi (compliance) képzés
Hasonlóan ahhoz, hogy a HR menedzserek miért szeretik az onboardingot a Moodle-ban, a megfelelőséggel, minőségbiztosítással foglalkozó munkatársak is nagyra értékelik a Moodle online képzési képességeit, mert segítségével könnyen bizonyítani tudják, hogy ki végezte el sikeresen a megfelelőségi képzést, és ki nem. A Moodle Badges pluginja pedig lehetővé teszi, hogy a képzés sikeres elvégzése után jelvénnyel is azonosítsa a tanfolyamot elvégzőket.
3. Kompetenciaalapú képzés
A Moodle-lel a képzési menedzserek kompetenciákat határozhatnak meg, amelyekhez számsorokat vagy betűket rendelve meghatározzák, hogy a tanuló milyen szinten érti az adott kompetenciát. Így, amikor egy munkatárs a Moodle-ban egy kompetenciaalapú képzést elvégez, mind a tanuló, mind a képzési menedzser láthatja a képzéssel megszerzett kompetenciákat.
4. Munkavédelmi oktatás
A kötelező képzéseknél, például munkavédelmi képzés, szintén lehetővé teszi, hogy tudja, ki, mikor, milyen eredménnyel végezte el a kötelező képzést és ki az aki nem fejezte be, nem megfelelő teszt eredményt ért el, vagy el sem kezdte a kurzust. Azzal, hogy videót, kérdéseket, kvízeket és külső forrásokat adhat hozzá az online munkavédelmi képzéshez, valamint a tanuló számára megfelelő időben és bárhol elvégezhetővé teszi a oktatást, a tanfolyamot vonzóbbá teheti, így összességében magasabb befejezési arányt érhet el.
5. Online tanfolyamok fejlesztése
A Moodle számos eszközzel rendelkezik a dinamikus, interaktív és vonzó online tanfolyamok létrehozásához. A szinkron és aszinkron tanulási tevékenységekhez egyaránt használható, a tanulóknak rengeteg eszköz áll rendelkezésükre akár a valós idejű, akár a késleltetett, saját ütemezésű tanuláshoz. A Moodle kurzusépítő eszközeivel könnyedén készíthet a tanulók által ütemezhető, önállóan elvégzendő tanfolyamokat, vagy tanári támogatással zajló, kötött időben elvégezhető kurzusokat, vagy kevert tanulási stratégiákat alkalmazó kurzusokat.
6. A felvételi és interjúkészítési folyamat
A Moodle-t ugyan nem HR menedzsment rendszernek tervezték, de felhasználható a felvételi és interjúkészítési folyamathoz. Pl. a jelöltek saját maguk hozhatnak létre Moodle fiókot, hogy feltölthessék önéletrajzukat és a Moodle-ben kitölthessék a kompetenciafelméréseket. A felvételi döntéshozók ezután könnyen hozzáférhetnek a jelöltek profiljaihoz, hogy áttekintsék a jelentkezéseket.
7. Termék- és szolgáltatásbemutatók a Moodle-ban
A mai üzleti világban a termékeket és szolgáltatásokat egyre nagyobb ütemben frissítik, módosítják vagy változtatják, ezért fontos megérteni, hogy a termékismereti képzés nem egyszeri esemény. A termékismeret inkább egy folyamatos oktatási kezdeményezés, amely az új ügyfelek megjelenésével, az új funkciók fejlődésével vagy az új ismeretek megjelenésével változik. A Moodle segítségével könnyen képezheti munkatársait az összes részlegben, és akár csak a funkcionális csapatok számára szükséges termékismerethez biztosíthat hozzáférést!
8. Szakértői közösségek (COE) és gyakorlati közösségek (COP)
A szakértői közösségek és gyakorlati közösségek olyan informális csoportok, amelyek az üzleti közösségen belül (pl. vállalat) közös célokkal és érdekekkel rendelkező emberekből állnak, és amelyek együtt dolgoznak, hogy tanítsanak és tanuljanak egymástól. A Moodle-t általában arra használják a szervezetekben, hogy segítsék a különféle munkavállalókat a témák szakértőivel való kapcsolatteremtésben. Ezekben az informális közösségekben a felhasználók kérdéseket tehetnek fel, vagy vitafórumokon kereshetik a számukra lényeges tudást.
9. Továbbképzés
Tekintettel arra, hogy a Moodle-t a felsőoktatás számára tervezték, sok szervezet használja arra, hogy továbbképzési lehetőségeket biztosítson munkavállalói számára, hogy segítse őket karrierjük továbbfejlesztésében. Néhány vállalatnál a kötelező képzéseken túl, vezetői és menedzsment képzést, nyelvoktatást, de pl. fizikai munkát végzők esetén akár középfokú tanfolyamokat is biztosítanak a tudásukat frissíteni kívánó munkavállalóknak.
10. Ügyfél-, csatorna- és partnerképzés
A Moodle egyik nagyszerű tulajdonsága, hogy a felhasználók könnyen létrehozhatják saját fiókjaikat, hogy hozzáférjenek a számukra elérhető tanfolyamokhoz. Ez lehetővé teszi az ügyfelek, csatorna- és üzleti partnerek képzését alacsony költséggel.