Skip to main content

Ha új belépők megtartásáról beszélünk egy szervezetben, elmondhatjuk, hogy az első benyomás kulcsfontosságú. Felmérések szerint a munkatársak 22%-a a foglalkoztatás első 45 napján belül felmond, ezért az alapos, testre szabott beilleszkedési folyamat igen lényeges az alkalmazottak fluktuációjának elkerülése érdekében.

Az újonnan felvett munkatársak olyan beilleszkedési élményt várnak el, amely csökkenti a tanulási görbét és segíti, hogy hatékony, produktív csapattaggá válhassanak, akik hozzájárulnak a szervezeti célok eléréséhez. Ez azt jelenti, hogy a betanítás nem korlátozódik arra, hogy a munkavállaló megismerje feladatkörét és a tőle elvárt teljesítményt, hanem megértheti belőle azt is, hogy ez a szerep hogyan illeszkedik a szervezet stratégiai céljaihoz és egyéb szempontokhoz. Például az onboarding során megismerkedik a szervezet küldetésével, értékeivel és tanulási kultúrájával, vagy ápolja a kapcsolatot a többi csapattaggal.

Bár mindig jó, ha van egy strukturált, következetes beilleszkedési terv, távmunka esetében ez   elengedhetetlen, mivel nagyon valószínűtlen, hogy a kezdeti tanulási folyamatok a munkatársakkal való online interakciók által szervesen történjenek.
Természetesen az új alkalmazottak számára releváns beilleszkedési stratégia kiépítése időt és erőforrásokat igényel, függetlenül attól, hogy évente egy maroknyi új munkatársról van szó vagy több százan csatlakoznak a csapathoz. Itt válik azonban fontossá a tanulásmenedzsment-rendszer (LMS) átgondolt kiválasztása: a megfelelő jellemzőkkel rendelkező e-learning rendszer segít racionalizálni és automatizálni a betanítás nagy részét, annak érdekében, hogy a HR az új alkalmazottak számára meghatározó tanulási élmények kialakítására összpontosíthasson.

Az LMS rendszerek számos funkciója segítheti a betanítási folyamat racionalizálását, nézzünk erre néhány példát:

Tanulási útvonalak személyre szabott beilleszkedési élményekkel
A tanulási útvonalak lehetővé teszik a kurzusok csoportosítását és a tanulás egyedi összeállítását alkalmazottai részére, így hozva létre személyre szabott élményeket az egyes szerepköröket betöltő munkatársak számára. Létrehozhat például egy tanulási útvonalat az értékesítési részleg összes új alkalmazottjának, amelynek bevezető tanfolyama az ügyfelek megismerését szolgálja, ezt követően egy másik kurzus a szervezet termékeinek megismeréséről szól, és végül a záró tanfolyam az értékesítési folyamatot írja le.

Automatizálja a tanulási feladatok kiosztását a szerepek alapján
Miután felépítette a tanulási útvonalakat, egyszerű lesz az új alkalmazottak hozzárendelése a megfelelő kurzusokhoz, ha az LMS-e lehetővé teszi, hogy az egyes felhasználók számára szerepköröket és osztályokat határozzon meg és automatizálja a tanulási feladat-hozzárendeléseket. Amint egy új alkalmazott belép a szervezet e-learning rendszerébe, csak rendelje hozzá profiljához a munkakört, ezzel automatikusan beiratkoztatva a megfelelő tanulási útvonalára.

Mobil tanulás: adjon rugalmasságot az új alkalmazottaknak
A mobil tanulási stratégia megléte kulcsfontosságú a vállalatok, a munkavállalók és a digitális viselkedésünk változó igényeihez való alkalmazkodásban. Azzal, hogy az összes betanulási kurzust mobileszközökön keresztül is elérhetővé teszi, a hozzáférés rugalmasságát kínálja alkalmazottai számára, akik így akkor végezhetik a kurzusokat, amikor csak lehetőségük van rá. Ráadásul a teljes mértékben mobilon történő betanításba millenniumi és a Z generációs munkavállalók is könnyebben bevonhatók, akik egyre nagyobb arányban képviseltetik magukat a dolgozók között.

Jelentések a tanulás előrehaladásának nyomon követéséhez és a teljesítmény értékeléséhez
Ön felépítette a tanulási útvonalakat, és biztosította, hogy az új alkalmazottak az összes kurzus elvégzése után készen álljanak a sikeres munkára. A következőkben természetesen biztosítania kell, hogy ezek az új alkalmazottak folyamatosan haladjanak a betanulási képzésekkel. Az e-learning rendszer lehetővé teszi, hogy könnyen nyomon követhesse az összes alkalmazott tanulási előrehaladását, és hogy felismerje a lemaradókat. Segítséget nyújt abban, hogy felmérhesse mi okozza a problémát vagy, hogy bevonja a vezetőket, amennyiben beavatkozásra van szükség.

Állítson be találkozókat a személyes interakciókhoz
A kollégákkal vagy mentorokkal való személyes találkozás – akár személyesen, akár videokonferencia segítségével történik – elősegíti a magasabb szintű megértést és hogy az új alkalmazottak megismerkedhessenek csapattársaikkal vagy más fontos kollégákkal. Az új alkalmazottak számára az LMS-en keresztüli időpont egyeztetés lehetővé teszi, hogy ezeket az értékes értekezleteket nyomon követhető részként építse be a beilleszkedési folyamatba.
Az alkalmazottak beléptetésére szolgáló LMS nem csak a HR és a képzésért felelős osztályok számára teszi lehetővé a folyamatok racionalizálását és a hatékony betanulási élmény kialakítását, hanem nagyszerű módja annak is, hogy bemutassa a szervezet tanulási kultúráját az új alkalmazottaknak, valamint az eszközt, amelyet a munkahelyi tanuláshoz használni fognak.